سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

استعدادهای درخشان شرقی

 
 

 
 
دبیرستان شهید بهشتی
دبیرستان شهید بهشتی


پست الکترونیک

پروفایل مدیر وبلاگ

 

 

پیوند ها

پایگاه جامع عاشورا

ابزار و قالب وبلاگ

پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار

زیباترین اشعار عاشقانه معاصر

بوستــــــان ادب و عرفــان قـــــــرآن

کلبه بصیرت

محفل آشنایان((IMAN))

اکبر پایندان

هم رنگــــ ِ خـــیـــآل

تنهایی......!!!!!!

دریــــــــای نـــور

سارا احمدی

ما تا آخرایستاده ایم

وبلاگ گروهیِ تَیسیر

ردِ پای خط خطی های من

سه قدم مانده به....

یامهدی

یه دختره تنها

ऌ عاشق بی معشوق ऌ

گل خشک

جایی برای خنده وشادی و تفریح

من،منم.من مثل هیچکس نیستم

ܓ✿ دنـیــــاﮮ مـــــــن

Hunter

هرچه می خواهد دل تنگم میذارم

نیلوفر مرداب

_..-♥*°*♥-.._Pink♡ love_..-♥*°*♥-.

جـــــام غـــــزل

بـــآشــگــاه پَــــرواز ..

خــــــــــــــــاطــــــــــــره هـــا

crazy girle s life

 

مطالب اخیر

توضیح چند آیه در خصوص شیطان

چند سئوال

چرا قرآن معجزه است

بحثی مختصر در باره توبه

ویژگیهای سوره حمد (1)

تلفظ صحیح حروف عربی

 

برچسب ها

 
 
 

امکانات جانبی

RSS 2.0

 
http://banovannews.com/wp-content/uploads/2012/02/ebadi20100823032406483-300x200.jpg
 

دانشنامه مهدویت

لوگو دوستان

 

چرا قرآن معجزه است

به نام خدا                   چرا قرآن معجزه است ؟  

قرآن از جهات مختلف دارای اعجاز است و معجزه ای زنده و جاوید است . اعجاز و تحدی قرآن در جنبه های لفظی ، سبک ، آهنگ ، تصویر سازی ، هندسه کلمات و بلاغت منحصر در زبان عربی نیست بلکه شامل تحدی به هر متن ادبی در هر زبانی میشود . اگر دست روی هر متن ادبی زیبا بگرارید و پنج خط آن را انتخاب کنید و سپس دست روی یکی از صفحات قران بگذارید و پنج خط آن را انتخاب کنید آن گاه میان سبک ، آهنگ و تصویر ها ، هندسه کلمات ، بلاغت و وزن آنها مقایسه کنید ؛ تفاوت فاحشی میان آن دو خواهید دید و ملاحظه می‌کنید که متن غیر قرانی از جهت رعایت نکات ادبی و بیانی در حد و اندازه قران نیست . علاوه بر اینکه اعجاز معنوی و بلندای معارف قرانی مهم تر از اعجاز لفظی است . اگر شما بتوانید داستانی رانقل کنید که هم واقعی باشد و هم از سبک و آهنگ و تصویر سازی و هندسه کلمات و فصاحت و بلاغت در اوج باشد یعنی درنهایت زیبایی و رسایی باشد و همه نکات مربوط به هدایت و سعادت بشر در آن رعایت شده باشد و از هرگونه اضافه گویی و مطالب غیر لازم بر کنار باشد و در عین ایجاز و اختصار همه نکات لازم در آن منعکس شده باشد و با کمترین لفظ بیش ترین معنا را به ذهن مخاطب ومنتقل کندو از هر گونه لفظ پردازی های زاید محفوظ باشد و در عین حال مراد خود را به طور کامل و رسا به مخاطب انتقال دهید واین وضعیت به گونه ای باشد که نتوان یک خط یا عبارت آن را تبدیل و عوض کرد و با تغییر یک خط و جمله از آن اوج سقوط کند به مرور زمان هر گز غبارکهنگی و یکنواختی بر چهره آن ننشیند و شنونده و خواننده را مجذوب خود نظر سازد آن گاه می توانید ادعا کنید که قرآن معجزه الهی و کتاب بی رقیب و بی نظیر خداوند نمی باشد وهر کس میتواند شبیه آن را بیاورد

قرآن ابعاد اعجاز فراوانی دارد و بعضى از جنبه‏هاى اعجاز آن عبارت است از:

1-اعجاز ادبى؛ قرآنکه برجسته‏ترین ادیبان عرب را سخت شگفت‏زده ساخته است و سرسخت‏ترین دشمنان پیامبر (مانند ولید) بر فرابشرى بودن اسلوب زیبا و ترکیب بدیع آهنگ بى‏نظیر قرآن اعتراف کرده‏اند. «آربرى» (Arberry.J.A) در این زمینه مى‏گوید: «قرآن آهنگ و موسیقى دلنشینى دارد که عرب پیش از قرآن هرگز با چنین آهنگى آشنا نبوده است». همو گوید: «از قرآن ترجمه‏هاى بسیار زیادى انجام شده و هریک پس از چند روزى به کهنگى و فرسودگى گراییده است؛ اما قرآن هم چنان بر فراز اعصار با طراوت و تازگى برقرار مانده است. آیا این خود نشانه الهى بودن آن نیست؟»

2- اعجاز علمى؛ یا رازهاى علمى نهفته در قرآن، اقیانوس بیکرانى از دانش‏هاى کیهان شناختى، انسان شناختى، تاریخ، نجوم، جنین شناسى و... است که دانشمندان شرق و غرب را به تحقیقات زیادى واداشته و سخت آنان را به حیرت افکنده است. در این زمینه هزاران کتاب و مقاله از سوى دانشمندان در رشته‏هاى مختلف علوم به نگارش درآمده و همه از عظمت قرآن و تطبیق آیات آن با جدیدترین رهیافت‏هاى دانش بشرى سخن گفته‏اند. «موریس بوکاى» (Maurice,Bucaille) در کتاب مقایسه‏اى میان تورات، انجیل و قرآن و علم مى‏گوید: «چگونه مى‏توان از تطبیق قرآن با جدیدترین فرآورده‏ها علمى بشر در شگفتى فرو نرفت و آن را اعجاز به حساب نیاورد». 3- اعجاز در پیشگویى‏هاى تاریخى؛ مانند: غلبه روم بر ایران.

4- اعجاز در بیان رخدادهاى تاریخى پیشین؛ و ... 

 



یکشنبه 94/9/15 | نظر

 

مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin